Messerschmitt Me 262
Vyrobené verzie
Me 262 V1
Prototyp s motorom Jumo 210G (710 k), od novembra 1941 s motormi BMW-003 (5.41kN), prvý vzlet 18. apríla 1941
Me 262 V3
Ako V1, ale s motormi Jumo 004A (8.24 kN)
Me 262 V2
Vylepšený model V3
Me 262 V4
Podobný V2, urobené malé zmeny
Me 262 V5
Prerobený podvozok
Me 262 V6
Lietadlo už malo moderný trojkolesový plnezaťahovatelný podvozok
Me 262 V7
Posledný prototyp
Me 262 V10
Prototyp stíhacieho bombardéru s dvoma 250 kg bombami
Me 262 A-0
Predsériové stroje, niektoré boli uravené na rôzne testy, napríklad V12 upravený na vysoké rýchlosti dosiahol 1 005 km/h
Me 262 A-1a
Motory Jumo 004B (8,83 kN), vyzbrojený štyrmi 30mm kanónmi MK-108 v nose, vrchný pár mal po 100 nábojoch a spodný pár po 80 nábojoch, pôvodne bol použitý reflexný zameriavač Revi 16B, neskôr gyroskopický zameriavač Askania EZ-42, nepriestreľné predné sklo a opancierované sedadlo.
Me-262 A-2a
Doplnené o dve 250 kg bomby pod trupom, spodný pár kanónov odstránený, pilotný priestor bol o niečo menej opancierovaný, doplnené a zväčšené palivové nádrže pre väčší dolet
Me 262 B-1a
Dvojsedadlová verzia s dvojitým riadením určená pre výcvik nových pilotov
Me 262 B-1a/U1
Nočný stíhač s radarmi FuG-218 Neptun a Naxos, výzbrojou 2x 30 mm kanón MK-108 a dva 20 mm kanóny MG-151/20
Me 262 B-2a
Nočný stíhač s predĺženým trupom, zväčšenými palivovými nádržami a novým radarom Berlin s predĺženým doletom
Avia S-92
Me-262A-1a výrábané v Československu
Avia CS-92
Výcviková verzia Me-262B-1a vyrábaná v Československu
Me 262 A-1a/U1 - prezbrojený, 2x 30 mm kanón MK-108, 2x 30 mm MK-103 a 2x 20 mm kanón MG-151/20
Me 262 A-1a/U2
Verzia s lepším prístrojovým vybavením určená do každého počasia
Me 262 A-1/U4
Dva letouny vyzbrojené kanónem BK5 ráže 50mm. Zkoušky s tímto kanónem byly prováděny na Me 262 A-1 (WNr.130083) Jinak se plánovala instalace kanónu MK114 ráže 55mm,ale byla nerealizována ve prospěch montáže kanónu Rheinmetall-Mauser MK 214 A ráže 50mm v jednom Me 262 provedena v březnu 1945.
Me 262 A-3
Predpokladaná verzia na podporu pozemných vojsk s prídavným pancierovaním, nikdy nebola postavená
Me 262 A-2a/U1
Verzia so zameriavačom bômb
Me 262 A-2a/U2
Verzia s preskleným nosom pre zameriavač bômb Lofte 7H
Me 262 A-1a/U3
Prieskumná verzia bez výzbroje
Me 262 A-5a
Prieskumná verzia s dvoma 30 mm kanónmi MK-108, dvoma kamerami v nose a dvoma prídavnými vonkajšími 300 litrovými palivovými nádržami
Me 262 C-1a
Pridaný raketový motor Walter v chvoste pre lepšiu stúpavosť, lietadlo malo slúžiť ako záchytný stíhač
Me 262 C-2b
S motormi BMW 003R, ktoré už mali zabudovanú raketovú forsáž v sebe
Me 262 HG
Lietadlo malo upravené skosené krídla a chvost, bolo prispôsobené pre veľké rýchlosti, nikdy nebolo postavené
Vyrobené verzie
Me 262 V1
Prototyp s motorom Jumo 210G (710 k), od novembra 1941 s motormi BMW-003 (5.41kN), prvý vzlet 18. apríla 1941
Me 262 V3
Ako V1, ale s motormi Jumo 004A (8.24 kN)
Me 262 V2
Vylepšený model V3
Me 262 V4
Podobný V2, urobené malé zmeny
Me 262 V5
Prerobený podvozok
Me 262 V6
Lietadlo už malo moderný trojkolesový plnezaťahovatelný podvozok
Me 262 V7
Posledný prototyp
Me 262 V10
Prototyp stíhacieho bombardéru s dvoma 250 kg bombami
Me 262 A-0
Predsériové stroje, niektoré boli uravené na rôzne testy, napríklad V12 upravený na vysoké rýchlosti dosiahol 1 005 km/h
Me 262 A-1a
Motory Jumo 004B (8,83 kN), vyzbrojený štyrmi 30mm kanónmi MK-108 v nose, vrchný pár mal po 100 nábojoch a spodný pár po 80 nábojoch, pôvodne bol použitý reflexný zameriavač Revi 16B, neskôr gyroskopický zameriavač Askania EZ-42, nepriestreľné predné sklo a opancierované sedadlo.
Me-262 A-2a
Doplnené o dve 250 kg bomby pod trupom, spodný pár kanónov odstránený, pilotný priestor bol o niečo menej opancierovaný, doplnené a zväčšené palivové nádrže pre väčší dolet
Me 262 B-1a
Dvojsedadlová verzia s dvojitým riadením určená pre výcvik nových pilotov
Me 262 B-1a/U1
Nočný stíhač s radarmi FuG-218 Neptun a Naxos, výzbrojou 2x 30 mm kanón MK-108 a dva 20 mm kanóny MG-151/20
Me 262 B-2a
Nočný stíhač s predĺženým trupom, zväčšenými palivovými nádržami a novým radarom Berlin s predĺženým doletom
Avia S-92
Me-262A-1a výrábané v Československu
Avia CS-92
Výcviková verzia Me-262B-1a vyrábaná v Československu
Me 262 A-1a/U1 - prezbrojený, 2x 30 mm kanón MK-108, 2x 30 mm MK-103 a 2x 20 mm kanón MG-151/20
Me 262 A-1a/U2
Verzia s lepším prístrojovým vybavením určená do každého počasia
Me 262 A-1/U4
Dva letouny vyzbrojené kanónem BK5 ráže 50mm. Zkoušky s tímto kanónem byly prováděny na Me 262 A-1 (WNr.130083) Jinak se plánovala instalace kanónu MK114 ráže 55mm,ale byla nerealizována ve prospěch montáže kanónu Rheinmetall-Mauser MK 214 A ráže 50mm v jednom Me 262 provedena v březnu 1945.
Me 262 A-3
Predpokladaná verzia na podporu pozemných vojsk s prídavným pancierovaním, nikdy nebola postavená
Me 262 A-2a/U1
Verzia so zameriavačom bômb
Me 262 A-2a/U2
Verzia s preskleným nosom pre zameriavač bômb Lofte 7H
Me 262 A-1a/U3
Prieskumná verzia bez výzbroje
Me 262 A-5a
Prieskumná verzia s dvoma 30 mm kanónmi MK-108, dvoma kamerami v nose a dvoma prídavnými vonkajšími 300 litrovými palivovými nádržami
Me 262 C-1a
Pridaný raketový motor Walter v chvoste pre lepšiu stúpavosť, lietadlo malo slúžiť ako záchytný stíhač
Me 262 C-2b
S motormi BMW 003R, ktoré už mali zabudovanú raketovú forsáž v sebe
Me 262 HG
Lietadlo malo upravené skosené krídla a chvost, bolo prispôsobené pre veľké rýchlosti, nikdy nebolo postavené